Vedtægter for Rulnord vedtaget på generalforsamling den 7. marts 2012.
§ 1 Navn
Klubbens navn er Rulnord og er hjemmehørende i Furesø Kommune.
§ 2 Formål
Foreningens formål er at dyrke rulleskøjtesporten i lokalområdet, at udvikle talenter med henblik på elite, samt på anden måde virke fremmende for denne idræt.
§ 3 Medlemskab
Stk. 1
Som aktive medlemmer kan optages alle, der vil deltage i klubbens træningsaktiviteter. Som passive medlemmer kan optages alle, som ønsker medlemskab uden at kunne deltage i klubbens træningsaktiviteter. Optagelse af passive medlemmer kan ske uanset alder.
Klubbens medlemmer tildeles henholdsvis A eller B medlemskab:
- A-medlemskab tildeles såvel aktive som passive medlemmer, der indenfor rulleskøjtesporten har deres primære tilhørsforhold til Rulnord.
- B-medlemskab tildeles aktive medlemmer, som deltager i Rulnord´s træning, men som deltager og/eller stiller op til stævner/arrangementer for andre rulleskøjteklubber.
Bestyrelsen kan i konkrete tilfælde tildele et B-medlem et A-medlemskab.
Stk. 2.
Indmeldelse sker ved henvendelse til klubbens bestyrelse via hjemmeside eller andre annoncerede indmeldingsformer. Klubbens kasserer fører medlemslister, der en gang om året indberettes til Furesø Kommune og Danmarks Idrætsforbund DIF.
§ 4 Udelukkelse af medlemmer
Bestyrelse kan ved simpelt flertal, dog minimum 3 stemmer, udelukke et medlem, der bringer klubben eller klubbens medlemmer i miskredit. Den pågældende kan få afgørelsen prøvet på førstkommende ordinære generalforsamling.
§ 5 Udmeldelse
Når et medlem ikke har betalt sit kontingent 1 måned efter forfald, betragtes medlemmet som udmeldt af klubben. Udmeldelse kan kun ske, hvis medlemmet ikke har noget mellemværende med klubben.
§ 6 Kontingent
Stk. 1
Til drift af klubbens aktiviteter betales et årligt kontingent. Kontingent for et års medlemskab opkræves pr. 1. oktober. Førstegangsmedlemmer, som tilgår klubben efter d. 1. juli, betaler ½ kontingent for resten af perioden. Kontingentets størrelse fastsættes på den årlige generalforsamling.
Stk. 2
Bestyrelsen kan, når særlige forhold taler herfor, tildele et medlem hel eller delvis kontingentfritagelse.
§ 7 Bestyrelsen
Stk. 1
Klubben ledes af en bestyrelse bestående af 5-7 voksne A-medlemmer.
Stk. 2
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Stk. 3
Bestyrelsesmøde afholdes, når formanden finder det nødvendigt eller når mindst 2 bestyrelsesmedlemmer anmoder herom. Der afholdes dog mindst 4 bestyrelsesmøder årligt.
Stk. 4
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når formanden samt mindst 2 bestyrelsesmedlemmer er til stede. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende. Næstformanden repræsenterer formanden i dennes fravær.
Stk. 5
Vedtægtsændringer kan kun vedtages på en generalforsamling med 2/3 dels flertal af de fremmødte medlemmer.
§ 8 Regnskab
Stk. 1
Klubbens regnskabsår er 1/1 til 31/12.
Stk. 2
Kassereren fører klubbens regnskab. Kassereren skal på formandens anmodning redegøre for regnskabet.
Stk. 3
Regnskabet forelægges til godkendelse på den ordinære generalforsamling.
Regnskabet skal være revideret og bære påtegning herom.
Stk. 4
Foreningen forpligtes udadtil ved underskrift af formanden og et bestyrelsesmedlem.
Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de af foreningen påhvilede forpligtelser.
§ 9 Generalforsamlingen
Stk. 1
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed.
Stk. 2
Den årlige generalforsamling afholdes inden udløbet af marts måned.
Stk. 3
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når ¼ af medlemmerne anmoder herom. Anmodningen om ekstraordinær generalforsamling skal ledsages af udførlig dagsorden.
Stk. 4
Ordinær og ekstraordinær generalforsamling indkaldes med 1 måneds varsel ved opslag på hjemmesiden samt udsendelse af mail.
Stk. 5
Dagsorden for ordinær generalforsamling skal som minimum indeholde følgende punkter:
1. valg af dirigent
2. bestyrelsens beretning
3. fremlæggelse af regnskab
4. fremlæggelse af budget, herunder fastsættelse af kontingent
5. behandling af indkomne forslag
6. valg til bestyrelse:
a) formand
b) kasserer
c) bestyrelsesmedlemmer
d) bestyrelsessuppleanter
e) revisorer
f) revisorsuppleanter
g) eventuelt
Stk. 6
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden skriftligt i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.
Stk. 7
På generalforsamlingen afgøres alle sager ved almindelig stemmeflerhed.
Stk. 8
Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling for en periode af 2 år. Genvalg kan finde sted. Formanden og et bestyrelsesmedlem vælges i lige år, kassereren og 2 bestyrelsesmedlemmer vælges i ulige år.
Stk. 9
Der vælges mindst 2 bestyrelsessuppleanter for ét år på den ordinære generalforsamling.
Stk. 10
Der vælges 1 revisor for et år og 1 revisorsuppleant for et år.
Stk. 11
Myndige A-medlemmer har stemmeret på generalforsamlingen og er valgbare til bestyrelsen i Rulnord. Hvert medlem har én stemme. A-medlemmer under 18 år kan repræsenteres af en forælder med dertil hørende stemmeret. Passive medlemmer er valgbare til bestyrelsen.
Medlemmer, der er i restance, har ikke stemmeret.
Stk. 12
Afstemning sker ved håndsoprækning, men såfremt dirigenten eller ét medlem forlanger det, skal afstemningen ske skriftligt.
§ 10 Opløsning
Stk. 1
Klubben kan kun opløses, når 2/3 af deltagerne i 2 på hinanden følgende ekstraordinære generalforsamlinger stemmer herfor.
Stk. 2
Den opløste klubs midler anvendes i så fald til almennyttige formål for rulleskøjtesporten.