Træning

Når der køres indendørs, er det vigtigt, at skøjter og hjul er rengjort for småsten og skidt.

Hvis I skulle være uheldige at falde og komme til skade under træningen, så er det jeres egen ulykkesforsikring, som skal dække eventuel skade. Alle træninger foregår i Farum Arena.

Træningsoversigt Rulnord vinter 2017-2018 med start 18.09.17

A: Styrketræning og smidighedsøvelser uden skøjter.

B: Fart og tempotræning gennem tekniske øvelser og forskellige lege.

C: Holdet er for børn/unge, der ønsker at lære at køre hurtigt og sikkert på skøjter. Du besidder de basale færdigheder og ønsker at lære mere. Gennem leg og øvelser udvikler vi teknik og hastighed, vi lærer at køre i pack og paceline, og vi arbejder frem mod at træningen gør det muligt at køre konkurrencer og stævner.

D: Fart og tempotræning gennem tekniske øvelser.

E: Teknik og tempotræning for de næsthurtigste. Der tilstræbes differentiering ved kørsel sammen med “F” holdet.

F: Fart og tempotræning for de hurtigste. Mandag køres der i 2 haller, delt eller sammenlagt, efter behov og træning, for at give rum plads til den øvede løber, som ikke er helt så hurtig som eliteløberen.

G: Holdet bliver mixet i alle aldre og der skal være plads til både begyndere og let øvede til øvede. Her er der fokus på at vi skal lære teknik, reaktion samt leg og hygge, men forvent ikke fuld fokus på alle i hele timen. Aflyses ofte, når hal skal benyttes til “weekend formål” Tjek ALTID Facebook.